Saturday, December 17, 2011

Dua jalan yang berbeza

Kita bernanung di bawah langit yang sama,
namun punya jalan juang yang berbeza,
Kita bersujud kepada Tuhan yang satu,
namunterkadang kita hampir berseteru,
Kita menggapai akan matlamat yang serupa,
namun pandangan kita terbahagi dua,


Kau yang mendakwa jalan juang mu itu sungguh agung dan ulung,
dan aku tetap dengan pendirianku untuk kekal,
di jalan yang aku cintai ini.


Biar sering juga aku lelah dan terluka,
Selagi DIA kata aku kekal di sini,
Selibas pedang ugutanmu pun tidak aku peduli,
kerana kalaupun aku terjatuh,
dan kau hanya berdekah melihatku,
aku tidak akan menangis sendu,
kerana tidak terkira lagi,
yang sanggup memapah melalui jalan ini..!


Ku mohon Ya Allah, tunjukilah kami jalan yang lurus, jalan yang benar.
Biarpun aku mati tanpa sempat mengecap keseronokan sampai ke destinasi, ku mohon izinkan aku yang lemah ini, bersama-sama bermusafir atas jalan yang kucintai ini...Amiin.

Dan aku merayu lagi Tuhan, bukakanlah mata hati dia untuk berpatah kembali, dan bersama aku, berjalan seiring denganku, dan mereka yang aku cintai..

No comments:

Post a Comment