Sunday, December 26, 2010

KAU ISTIQAMAH KE TAK???


...satu hari yang indah....

dia duduk rapat-rapat dengan aku..

dapat kurasakan denyut nadinya bersatu dengan degup jantungku..

dan tanpa ku pinta,, dia pun mula berbicara..

dan segalanya berlaku begitu pantas..


dS : gedik, Kau tahu tak, blog ni boleh reflects siapa diri kita..kita ni istiqamah ke tak..to be exact.


aku : means?? aku tak faham..(dlm hati dup dap..dup dap..dup dap)


dS : ye lah,, kadang2 aku perhatikan ramai yang buat blog, mostly sebab kawan2 ramai dah jadi
blogger, then lepas satu dua post, dah takde..hangat2 taik ayam.. aku pun terfikir yang
diorang ni semua buat blog untuk apa? suka suka? then tak update2 dah..
that's why aku rasa kadang2 kita boleh nilai, dia ni macam mana. kalau blog pun tak boleh
nak handle with care..macam mana dengan hal2 lain dalam hidup.hmm..kau rasa macam
mana??

aku : errr...maybe 'diorang'(termasuk aku sebenarnya) tak cukup masa....bla..bla..bla..sibuk...
bukan tak nak tapi...bla..bla....banyak komitmen.....bla...bla....


dS : ehm...mungkin betul jugak yang kau cakap tu,, tak cukup masa, especially for student, tapi
yang peliknya dah berbulan-bulan tak update tu... haish.. ok lah, aku saje je bosan.. tiba-tiba
terfikir pasal tu..just minta pendapat kau je..




....beliau pergi dan aku pun mengukir fake smile..
dalam hati..DUSH!!!!(terasa..isk..isk....)...
tapi apa yang dia cakap memang betul..
OH NO!!!! dia tahu ke yang aku ada blog yang dari semester lepas tak diupdate..
tapi rupa dia polos je..tak de pulak rupa nak memperli..hurm..


No comments:

Post a Comment