Tuesday, December 11, 2012

Tulis, tak tulis

Bismillah.

Dua tiga hari ini, selain menyiapkan assigment dan beberapa tugasan akademik lain, aku sering terfikir apakah tujuan aku menulis blog ini. Pada mulanya, aku menulis kerana ingin merekodkan perkara-perkara menarik yang bermakna dalam kehidupan, kemudian bercambah kepada ingin berkongsi sikit-sikit dengan sesiapa yang membaca. Tapi, makin lama aku makin bosan menulis. Semangat hendak menulis sudah seperti dibunuh, namun tidak sepenuhnya mati. Apa yang aku takutkan ialah, aku sendiri yang membunuhnya dengan tanpa sedar.

Tiap kali aku nak tulis apa2 post pun, tetiba 'feel' hilang, padahal berlambak benda dalam otak aku rasa nak share. Setelah diperiksa, aku rasa tak jadi nak tulis sebab aku terlalu me'limit'kan diri aku. Prinsip aku adalah kalau boleh, aku tak nak langsung expose pasal keadaan kehidupan aku yang sekarang di dalam blog. Kalau nak expose pun, biarlah itu cerita versi zaman kanak-kanak dolu2.

Tapi yang tak best nya, apa yang aku nak tulis selalunya berkaitan dengan apa yang aku alami tiap2 hari, kondisi aku sekarang. So bila aku pilih tak nak reveal apa2, automatiknya aku dah 'ter'pilih untuk tidak tulis apa2, which is aku rasa ianya tak bagus untuk diri aku.

Jadi aku dah ambil keputusan untuk reveal sahaja sedikit kejadian yang aku alami setiap hari, tapi dengan kadar yang sesuailah. Supaya aku boleh tulis dan tulis tanpa jemu dan bosan atas 'restriction' yang aku cipta sendiri. So kalau korang yang selama ini baca blog aku nak baca, terpulanglah.. Tapi kalau rasa ianya banyak buang masa dan tak bermanfaat, aku mintak maaf awal2. Tolong doakan agar setiap ayat yang aku tulis tak sia2.

* Tetiba rasa macam tengan buat diairi puleks. Cehhh... ' dear diary'

No comments:

Post a Comment