Saturday, January 4, 2014

Saya di 2014

Bismillah. Assalamualaikum.

Sekarang, alhamdulillah rasanya bolehlah dikatakan saya sudahpun berusia 22 tahun.. hehe.

Alhamdulillah, banyak sangat perkara yang telah berubah dalam kehidupan.

Boleh tak kalau saya katakan 2013 adalah tahun air mata? (pompuan sangaattt)

Banyak perkara berlaku, dan saya perlu adapt dengan cepat.

Saya dah boleh drive, yeay! alhamdulillah. Abah risau nak bagi memula. hehe.

Kereta tu nama dia Sofea.

Ada orang tanya, kenapa tak letak nama maskulin sikit.

Bukan apa, saya bimbang contohnya kalau orang tanya: "Nanti nak gi sana ngan sape?"

Saya biasanya akan jawab "dengan sofea (kalau naik kereta).

So, kalau saya letak nama lelaki, nanti ada yang salah sangka.kihkihkih

Contoh: "Owh, nak gi dengan Mansor". Lepastu sy lupa yang orang tanya tu taktau pun tu nama kereta, mesti dia akan curious, kan?

Dan sebenarnya waktu mula2 bawa kereta tu adalah waktu yang paling saya nak abah ada di sisi. Tskk..Tapi nak buat macam mana, abah di jengka, saya di shah Alam.


Tapi takpa, sebab abah takda di sisiku, ALLAH Yang Maha Rahiim sebenarnya nak didik saya jadi lebih tabah.

Banyaknya benda kena buat sendiri. Banyaknya situsai cemas kena lalui sorang2. Banyaknya perkara tak terjangka kena lalui secara berseorangan.

Tapi takpa, ALLAH nak didik jadi lebih tabah.

Dan bila terjadi sesuatu masalah, atau situasi yang sangat kritikal sampai rasa nak menangis, saya akan urut-urut dada dan bisik, "Jangan nangis depan orang!!!"

Jauhkan fon, semua device yang boleh connect dengan internet sebab takut termengadu di status. 

Ada orang yang lebih teruk keadaannya. Ada yang lebih parah, ada yang lebih kritikal

Sebab itu kita kalau kena sikit2 jangan lembik sangat. Nak menangis boleh, tapi janganlah sampai kita termengadu dan berkeluh kesah.

Itu jelah, lain kali saya update lagi. Saya inshaaALLAH nak update lebih kerap dan jadikan blog ini lebih dekat dengan hidup saya.

Saya juga akan tutup akaun fb Nor Adibah Rozain. sayang memang sayang.

Tapi ada sebabnya yang saya rasa lebih baik untuk saya tutup.

Nanti kalau saya rasa nak share, saya akan cerita juga.

2014 ni saya ingat saya nak lebih banyakkan membaca buku berbanding baca blog. Sebab...saya nak rasa balik jadi diri saya yang 'dulu'. Iya, yang 'dulu.


No comments:

Post a Comment