Friday, January 3, 2014

Tempat itu

Saya jarang berminat nak ke mana-mana.

Waktu kecil dahulu, kesian juga pada mama dan abah (terutama mama sebab mama memang suka jalan2), sebab saya tak suka nak ikut kalau pergi bercuti ke, jalan2 ke. Tapi mestilah kena ikut juga kan. Takkan nak tinggal saya seorang di rumah.

Dan saya akan buat muka masam dengan huduhnya, mama pulak cuba pujuk dengan sabar.
Bila saya tak seronok dan stress saya mulalah akan pening kepala.. Pelik kan? Pergi jalan yang sepatutnya hepi tu pun boleh stress hehe.

Teringat lagi, waktu tu mama dan abah bawa kami pergi aquaria. Saya mula memberontak. Saya tak nak masuk! Saya tak suka lah, tengok ikan-ikan dan haiwan laut ni. Saya mula memprotes dengan membuat muka seperti kebiasaan.

Mama cuba pujuk-pujuk. Iskk....kesian sangat pada mama. ;(

Bila teringat balik dah dewasa ni, rasa bersalah yang teramat sangat. Saya takkan buat dah perangai buruk macam tu.

Tapi sampai sekarang pun saya masih tak suka sangat bercuti ke mana-mana. Saya suka duduk di rumah dan baca buku yang saya suka. Bosan kah? hehe...

Tapi ada satu tempat ni. Saya nak pergi sangat.

Bukan Australia, bukan Paris, bukan tempat yang 'grand2' pun, tapi ia tempat yang tiada sebarang tarikan pelancongan sangat pun. Dan tiketnya pun murah sahaja.

InshaaALLAH. Saya akan jejak juga tempat itu suatu hari nanti. 

1 comment: