Thursday, April 14, 2011

Happy Birthday Tok Aki!!!




















Mesti korang pelik an, tetiba je gambar2 ni semua. Jangan salahkan saya. Saya pun tak tahu kenapa, semenjak dari mula2 lagi, memang tak boleh nak letak gambar kat tengah2 entri. Sya dah tukar setting pun, takleh gak. Siapa rasa baik hati nak tolong selesaikan masalah saya, meh la sini. Sebab tu kalau korang perasan, mana ada sangat post saya yang gambar kat tengah entri, satu je rasanya yang ada pun. Dah bermacam cara saya cuba, dan dah ramai orang saya tanya, semua tak boleh nak buat. Ok lah, malas nak bercerita panjang, lantaklah gambar tu duduk kat mana, yang penting korang dapat tengok, dan muka2 orang dalam tu juga tak bertukar jadi muka hantu dan sebagainya. Ok, sungguh tak lucu.


Sebenarnya, semalam kami satu keluarga kembangan pergi Kfc sambut Birthday Tok Aki tercinta.
Tok Aki ni ayah kepada mak saya. Biasa, kalau tahun2 sebelumnya, kalau celebrate harijadi tok aki atau tok timah (tok timah ni nenek, tapi panggil tok timah, sebab nama fatimah.)mesti saya takde sebab kat asrama, Tapi tahun ni punya dapat ikut! *Kak long, padan muka hang takde!! muahahahhahaaaaaaaaa.........




Saya rasa malam semalam macam agak kesian kat pengunjung kfc yang makan kat tingkat atas, sebab biasalah, budak2 bawah umur ramai, dah biasa cakap kuat2 macam kat rumah sendiri. Bila dah jumpa geng2 dia, lagilah hingar nya. Nak2 plak bila main benda sembur2 yang biasa orang sembur waktu party tu..Apakenama, tak tau, bila main benda tu, menjerit ah budak2 ni, semua orang pandang, dan saya cepat2 tahan nafas buat muka cool, dan paksa diri untuk berpura2 senyum. Nak marah kang, budak2 lagi, bukannya deme ni kira tengah orang ramai ke, apa ke, bantai je pergi melalak2.


Ok lah, korang tengok jelah gambar tu, walaupun tak cantik mana, sebab handset saya tak sehebat handset dan Dslr awak..sob..sob..
Tapi semua gambar lepas dah habis makan. Sebelum makan tak sempat ambil, sebab waktu tu terlupa yang handset i sebenarnya ada kamera (alasan bodoh, ye saya tau, padahal sebab tak sabar nak melahap sampai tak ingat dunia!)


Tengok jelah gambar tanpa caption tu ye, maaflah tak dapat den nak nolong.
Predictlah sendiri apa evennya.


Oh ya, gambar orang lain takpe tak kenal, tapi gambar birthday boy (err..boy??) a.k.a. tok aki, mestilah kena tau yang mana satu, kan???
Baiklah, tok aki yang pakai kopiah dengan baju kelabu, manakala tok timah adalah yang memakai baju kurung dan tudung biru. Mereke berdua ni, walaupun sudah berusia, tetapi masih cergas, dan hobinya suka memancing. Pantang hujung minggu, kalau tengok takde je kereta kat umah mereka ni, pergi mancing lah tu jawabnya. Tapi jangan pandang rendah, tok saya ni selalu masuk pertandingan memancing di kolam2 dan selalu menang, haritu pernah dapat hadiah motor lagi tau.. dan pernah dapat cash, then belanja anak cucu makan.. baik kan, tok saya ni?? hahahaa tok korang pandai mancing??
Kalau terserempak lepas ni, boleh lah say "Hai".
(^_^)



Jom nyanyi sama2!!

Allah selamatkan tok aki,
Allah selamatkan tok aki,
Allah selamatkan atuk dibah,
Allah selamatkan beliau..


Amaran: nyanyi dengan bersungguh2, ok!



Semoga tok aki dirahmati Allah selalu,
dan semoga apabila memancing, dapat ikan besau2, dan menang pertandingan, seterusnya meraikan kemenangan dengan membelanja cucu cucu makan,
Lepas ni, boleh lah pinjam mesin yang tok aki dapat tu!! ihik..ihik..










2 comments:

  1. tok aki &tok timah muda lagi kn...
    teringat time dibah slalu citer time kt tahap dlu... :)

    ReplyDelete
  2. Shidah~ tok timah nak dekat 60 dah,, tok aki dah 60 lebih dah, tapi dua2 masih cergas, alhamdulillah :-)
    ingat lagi ek? hehe..bila lagilah kita dapat kongsi2 cerita lagi ye..:-(

    ReplyDelete