Thursday, June 23, 2011

Ini produk baik punya!!!!!!!!!

~ihsan google~



Dalam minggu ni saya agak banyak 'ter'tengok rancangan2 TV yang berkualiti. Kalau kat rumah, saya jarang je tengok tv, lepak depan laptop dah jadi aktiviti utama mengalahkan melongo depan tv.

Tapi malam kelmarin lagi satu (maksud dia hari isnin, malam selasa). Alhamdulillah akhirnya Allah izin juga tengok Halaqah kat TV9. Selalu je miss banyak minggu nak tengok, sebab tak ingat. Saya ni bukan selalu sangat pun nak tengok halaqah, tapi sekarang ni tv9 tengah dok tayang semula episod2 Halaqah-Sentuhan kalbu. Tu yang nak tengok sangat tu!!! Nak tengok sangat!!! Mana boleh miss!!!


So dah barang baik, benda baik, mesti nak share2kan.. Tapi dah agak terlambat dah saya share ni, sebab rasanya dah tinggal satu dua episod je lagi nak habis. Tapi takpe ah, boleh cari kat youtube. InshaAllah ada banyak kat situ.


Kenapa saya kata program ni best? Pertamanya mestilah sebab ia ada unsur2 keagamaan, dalam sekalian lambakan program tv yang kurreennngg sedap sekarang ni, dalam banyak2 drama dan cerita merapu dan tiada motif, mestilah program2 macam ni sangat berharga.

Lagi satu, yang buat halaqah sentuhan kalbu ni istimewa sebab dia bukan macam halaqah yang biasa, ada 2, 3 panel dan bincang isu yang menjadi tajuk utama pada hari tersebut, tapi cuma ada seorang pengacara, seorang ilmuwan jemputan, dan seorang pakar motivasi,atau kebih tepat lagi, pakar 'muhasabah'.

Adalah spesifik tajuknya setiap minggu, dan tajuk baru2 ni adala "Pengurusan dunia" kalau tak silap. Ilmuwan jemputan adalah Dr. Danial Zainal Abidin.

Penghujung cerita tu, rasanya siapa yang tak menangis paling kurang setitis air mata jatuh tu memang hairan ah. Memang pelik. Sebab, memang kita akan menangis berserta keinsafan, inshaAllah kalau kita betul2 hayati.

Try lah ye, cari balik kat youtube dan tengok balik episod2 yang lalu. Rancangan ni tahun lepas lagi dah, tapi yang kali ni dia buat ulangan kalau tak silap. Atas permintaan ramai katanya. Memnag lah ramai, sebab memang berkualiti.


So, sama2lah kita kenalpasti mana rancangan yang memang patut kita tonton, dan juga yang tak berapa patut, dan juga yang langsung tidak patut. Nak lagi advance, buat jadual 3 kolum, dan kelaskan rancangan tv yang ada kepada 3 kategori terbabit. Ini pun kalau terlebih rajin lah kan. Then cuba recall berapa banyak kali dah kita tonton ketiga3 rancangan tersebut.. amacam? rasa2 yang kita dok selalu2 tengok tu masuk kategori mana ye??? heh...heh..heh..


Once again, tontonlah rancangan ni, inshaAllah, tak rugi korang.. bahkan beruntung berganda-ganda lagi! (^_^)

No comments:

Post a Comment