Thursday, February 10, 2011

Pertandingan Banner Sempena Maulidur Rasul (GIA)

Baca tajuk pun dah tau aku nak cite pasal ape kan..
So, just proceed.
Roomate semua dah tidur. Tinggal aku seorang.. sebab aku baru melantak nasi, so tak boleh tidur lagi. (Memang naik mendadak ah kilo sementara nak tunggu habis sem!) Nanti kesian perut aku menangis kena bekerja sedangkan aku tidur. Jadi biarlah aku menemani perut aku proses nasi paprik tadi sambil update blog.Ah, sungguh huduh dan skema pula bahasa aku!

Alhamdulillah, program berjalan dengan lancar. Walaupun memula agak kucar sebab muslimat2 cute yang nak pergi padang lalang takde bus. So, dengan kalut sesak aini pun roger van polisas. Naiklah kami bertujuh belas satu van....
Alhamdulillah, sampai jugak. Takpe2 ujian, nak buat benda2 baik gini memang banyak ujian sikit, bak kata senior aku dulu.

Ramai gak yang join, and kebanyakan kelas memang ada hantar wakil, termasuk TESL B. Fauzan, Arif, Talhah dan.................AKU! ya, aku.. sebab adli pergi 'lukis' bannner kat gelanggang futsal, aku pun ganti ah dia daftar sebagai peserta. Tapi adli datang gak sebenarnya tengah2 pertandingan tu . Bahkan dia lagi banyak tolong warna dari aku, (dan pojan semestinya).... eh, eh, jap.. aku baru perasan yang wakil tesl b ni chomel2 belaka! wahahaaa!!!

Semua nampak bersungguh-sungguh ah tadi. Paling cantik bagi aku, Tesl D punye. sebab diorang letak glitter. blng-bling lah jadi. tapi ada satu kumpulan ni pun lawa gak. Tapi aku tak tau grup mana. Law lah pastinye, yang dok depan sekali, dekat dengan sinki. Boleh tahan diorang punya banner.Tone warna cantik.
Oh, Group aku pun cantik gak. Arif lukis, talhah warna, pojan tengok, aku pun tolong warna (comot). Kitorang punye banner ada gambar unta ngan matahari. Cantik siot, tapi itu sebelum dimusnahkan oleh background yang caca marba.. layan!!!yang penting dah buat yang terbaik,kan?

Sebenarnya menang ke kalah ke, aku tak kisah sangat. Yang penting sama2 inshaAllah dapat buat something yang boleh membawa ingatan kepada Rasulullah. Maulidur Rasul dah dekat, semoga dengan program2 macam ni, dapat menggalakkan orang sambut ulangtahun kelahiran nabi Muhammad, berbanding sambut Valentine yang 'sweet' sangat tu..haha.."u beli i coklat, i beli u teddy bear!" so swweeeettt~

Oh, even ada yang cakap sambut maulud ni tak perlu, tapi bagi aku ia patut diadakan. Memang lah kata,bukan sekadar pada hari maulidur rasul je kena ingat, setiap hari perlu ingat nabi Muhammad Shallallahu'alaihiwasalam, tapi sebagai manusia yang hina dan lemah dan melayu mudah lupa ni, semoga dengan ada sambutan macam ni, dapat refresh balik iman dan ingatan kita pada baginda. Almaklumlah, sibuk kejar dunia.Eh, eh, terlupa pula ada yang hal2 akhirat yang tertinggal di belakang.
Semoga dengan sambutan macam ni diadakan, kita akan ingat kita punya nabi untuk dicontohi, kita punya idola untuk diteladani, dan kita punya sunnah untuk diikuti.

Rasa sedih pulak tiba2...isk..isk...
harapnya sampai mati pun Allah bagi aku peluang selawat pada nabi tiap2 hari.

ok lah, nanti2 kalau aku dapat gambar aku taruk kat sini.

3 comments:

  1. patut pon menang. dibah ada msk jgk rupanya.. dibah kan tangan berseni. wa salute lu!! hahah


    congrates jgk buat pojan,arif, talhah n adli. :)

    ReplyDelete
  2. pojan tgh?? haha.. xleh blah btl.. ha a.. i'm personally agree with DATIN LEE... huhuh.. ur hand were dancing gracefully on the white clothe.. hahah.. ok2.. btw, thanks 4 everthing my dear..
    ukhwahfillah.. mmuuahhh!!

    ReplyDelete
  3. hehe.. mmmuahhhh!!!
    sarkastik je gayanye ayat anda tu..haha :-)
    btw thanks..alhamdulillah

    ReplyDelete